روانشناسی رنگ ها در بازاریابی

رنگ نقش کلیدی در بازاریابی دارد.
زیرا این رنگ ها هستند که مستقیما روی طرز فکر مشتری و رفتار آن ها تاثیر می گذارد. استفاده ی درست از رنگ ها این قدرت را دارد که جهت نگاه آدم ها را به سمت دلخواه شما بکشاند وبه محتوا یا کالا مفهوم دهد!
اینجاست که مشتری در مرحله ی تصمیم گیری قرار می گیرد و شما با کمک از علم روانشناسی میتوانید روی رفتار و تصمیم گیری مشتری تاثیر بگذارید.
درصد هایی که در زیر می بینید، طبق نظر سنجی از مخاطبین انجام شده است و جدول زیر به شما کمک می کند تا بهترین رنگ ها را برای هدایت مخاطب به هدف دلخواهتان در طراحی انتخاب کنید!

جدول روانشناسی رنگ ها

تاثیر رنگ در حس و حال مخاطب

محبوبیت رنگ بر اساس جنسیت(اینفوگرافیک)

با توجه به اطلاعات و اینفوگرافیک های بالا، حتما میتونید تصور کنید که انتخاب رنگ درست – یعنی با توجه به اینکه چه چیزی را به چه کسی می خواهید بفروشید – چقدر فاکتور قوی و مهمی در ارتقا نرخ تبدیل شما است…
آیا مخاطب وسوسه می‌شود تا روی  CTA کلیک کند ؟
آیا مخاطب وسوسه می شود در اپلیکیشن شما ثبت نام کند؟
آیا پس از دیدن لندینگ پیج، مخاطب تمایل به در اختیار گذاشتن شماره یا ایمیل خود خواهد داشت؟

برای مثال، اگر شما کلینیک مشاوره و روانشناسی دارید، رنگ قرمز برای استفاده در طراحی لندینگ پیجتان انتخاب چندان عاقلانه ای نخواهد بود؛ زیرا سرویس شما هدف بخشیدن حس آرامش و اعتماد را دارد و قرمز می تواند باعث هیجان منفی در مخاطب شما باشد که این خوب نیست. زیرا مخاطب شما شخصی است که برای آرامش به دنبال سرویس شما آمده است.

لازم به ذکر است، که اکثر اختلاف نظر ها بین ارباب رجوع و طراحان، در مورد زیبایی طرح می باشد؛ اما ممکن است این را در نظر نگیرند که انتخاب رنگ های زیبا، همیشه توجهی را که باید جلب نمی کند را نمیکند. این نکته به تنهایی، جرقه ای بود که این وبلاگ رو بوجود آورد.

در کل، هدف از نوشتن این مطلب، هم راهنمایی، و هم توضیح روش طراحی در صنف کاری ما بود. و اگر شما ۰ تا ۱۰۰ تبلیغات خودتان را بر عهده دارید، این مقاله برای کمک به شما نیز نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.